maandag 15 oktober 2012

Verzekeringsapp NH 1916


Altijd uw verzekeringsgegevens dichtbij met de nieuwe VerzekeringApp. 
Zonder papieren rompslomp altijd de gegevens over uw Noordhollandsche schadeverzekeringen onder handbereik!
Dat kan met de nieuwe VerzekeringApp die u vanaf nu GRATIS in de App Store en via Google Play kunt downloaden. 
Wat kunt u met de VerzekeringApp?
 * Met de VerzekeringApp krijgt u een mobiele internet applicatie in handen, waarmee u interactief uw Noordhollandsche verzekeringszaken kunt regelen. Dat betekent bijvoorbeeld dat u bij een aanrijding via mobiel schademelden die schade direct bij uw assurantieadviseur kan melden. Ook kunt u met het speciale noodhulpnummer 088-1121816 van de Noordhollandsche Hulpdienst direct hulp inroepen bij een noodsituatie.
* De App bevat uiteraard ook alle actuele gegevens van uw verzekeringsadviseur zodat zijn advies en service nooit ver weg zijn. Ook kunt u met de inlogcodes van uw polispas 24 uur per dag 7 dagen per week uw digitale polisdossier ‘Mijn Polissen’ raadplegen. Daarin vind u ook de actuele polisvoorwaarden.
* De App bevat ook uw groene kaart.
Beschikbaarheid
De VerzekeringApp is beschikbaar in een Apple of een Android versie.
Voor Apple : in iOS versie 5 te downloaden in iTunes AppStore of klik op deze link
Voor Android : versie 2.3.3 of hoger te downloaden in Google Play of klik op deze link
Uw papieren verzekeringsadministratie is met de komst van de VerzekeringApp verleden tijd en daarom bevelen wij u de VerzekeringApp van harte bij u aan. Download hem nu!
De inloggegevens die u voor de VerzekeringApp nodig heeft, treft u aan op de polispas die u heeft ontvangen. Wij wensen u veel gebruiksgemak van de VerzekeringApp en zijn bijzonder geïnteresseerd in uw ervaringen.

Digitaal schade melden


Schade aan bijvoorbeeld uw voertuig, caravan of inboedel is erg vervelend. Het is dan ook in uw belang om zo snel mogelijk deze schade aan Boudesteyn & Partners te melden. Op deze manier zal de schade zo spoedig mogelijk worden behandeld en nog belangrijker hersteld. Het is dan ook belangrijk dat u het schadeformulier invult en bij ons indient.
Om het u gemakkelijk te maken hebben wij voor u een digitaal schadeformulier ontwikkeld. Het enige wat u hoeft te doen is de gegevens digitaal in te vullen en te verzenden. Hierbij is het nog wel van belang dat u het Europese schadeformulier (in geval verkeersschade) en/of het algemene schadeformulier (bijvoorbeeld ruitschade) meezendt. U kunt deze documenten eenvoudig uploaden. Wij doen de rest! 
U kunt hier de volgende documenten reeds downloaden:
Schadeformulieren downloaden? klik hier
Uitleg nodig over aanmelden schade? klik hier
Wilt u meer informatie over welke schadeverzekeringen voor uw situatie van toepassing zijn? Neem contact op met één van onze adviseurs op 038-3859393. Mailen kan natuurlijk ook naar info@boudesteyn.nl of u vult het aanvraagformulier in en wij nemen contact met u op. 

Hypotheek aanpassen


In 2013 zullen er een aantal nieuwe regels zijn met betrekking tot de hypotheek. Het is daarom verstandig als uw wilt gaan verbouwen, een huis wil kopen of uw hypotheek aan te passen, dit in 2012 nog te doen. 
Hoogte van hypotheek wordt beperkt
Sinds 1 augustus 2011 is de hoogte van Loan-to-Value waarde beperkt tot 106% (inclusief 2% overdrachtsbelasting). Dit dient ervoor om niet te zware hypotheeklasten te krijgen en daarom is deze verhouding tussen de hoogte van de hypotheek en de waarde van de woning beperkt. 
In 2013 zal deze verhouding stapsgewijs worden verlaagd naar 100%. De overdrachtsbelasting zal ook onderdeel uitmaken van deze 100%. De waarde van de woning bepaalt hiermee ook de hoogte van de hypotheek, aangezien de hypotheek nooit hoger kan zijn dan de waarde van de woning. De verlaging zal in 6 stappen gaan van 1% per jaar. Hierdoor is in 2018 de 100% regeling bereikt. De stapsgewijze verlaging is gedaan om voornamelijk starters de mogelijkheid te bieden om te kunnen sparen. 
Aflossingsvrije gedeelte wordt beperkt
Om te voorkomen dat woningbezitters een grote restschuld hebben aan het einde van de looptijd van de hypotheek, mag er maximaal 50% aflossingsvrij blijven. Het overige deel van de hypotheek is men verplicht om af te lossen. Hypotheken welke afgesloten zijn vóór 1 augustus 2011 hoeven niet aan deze regel te voldoen.  
Hypotheekrenteaftrek geldt alleen bij volledige aflossing
U kunt gebruik maken van de hypotheekrenteaftrek als de hypotheek gedurende de looptijd volledig en tegen een vast bedrag zal worden afgelost. De periode van renteaftrek blijft 30 jaar. Deze regel geldt alleen als er een nieuwe hypotheek wordt afgesloten en niet voor bestaande (gedeeltelijk) aflossingsvrije hypotheken. 
Nationale Hypotheek Garantie (NHG)
De tijdelijke verhoging van de NHG van € 265.000 naar € 350.000 euro is per 1 juli 2012 niet meer van kracht. De NHG zorgt ervoor dat kopers korting kunnen krijgen op de hypotheekrente en bescherming tegen gedwongen verkoop als de hypotheek niet meer betaald kan worden. De NHG zal stapsgewijs worden afgebouwd via de volgende staffel:

  • per 1 juli 2012: € 320.000
  • per 1 juli 2013: € 290.000
  • per 1 juli 2014: € 265.000
Andere voordelen om in 2012 met uw hypotheek aan de slag te gaan zijn:
* Hypotheekrente staat laag
* Huren wordt steeds minder interessant. Men is nog bezig met het wetsvoorstel van de scheef wonen maatregel, waarbij de huur onder bepaalde voorwaarden met 5% extra op jaarbasis kan worden verhoogd. 
* Prijzen van huizen zijn gedaald.
* Er is veel aanbod op de woningmarkt, waardoor u veelal een betere onderhandelingspositie heeft.
Wilt u meer weten over de veranderingen en wat dit voor uw situatie betekend? Neem dan gerust contact met ons op: 038-3859393. Ook kunt u ons aanvraagformulier invullen en wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. Klik hier

Pensioenkosten


Bijna een vijfde van de bijdragen aan pensioenfondsen gaat op aan uitvoerings- en vermogensbeheerkosten, blijkt uit een rapport van actuarieel adviesbureau Lane Clark & Peacock. Het onderzoek schat dat de 219 onderzochte pensioenfondsen in totaal € 5 tot € 6 miljard per jaar aan kosten kwijt zijn. Dat is 17 tot 20% van de totaal verschuldigde jaarlijkse werkgevers- en werknemersbijdragen (€ 30 miljard).
De onderzochte fondsen beheren samen 99% van het totale pensioenvermogen in Nederland. Het onderzoek belicht vier soorten uitvoeringskosten: administratiekosten, controle- en advieskosten, accountantskosten en overige kosten. De geanalyseerde fondsen betalen gemiddeld € 1,1 miljard per jaar aan uitvoeringskosten, dat is 4% van de verschuldigde premie. De twee grootste fondsen (ABP en PFZW) nemen een derde van de totale uitvoeringskosten voor hun rekening. De uitvoeringskosten zijn gelijk aan gemiddeld € 134 per deelnemer per jaar. Voor de 127 kleinere fondsen met 1.000 tot 10.000 deelnemers bedragen de kosten per deelnemer € 356 per jaar.
De vermogensbeheerkosten komen neer op circa € 3 miljard. Niet alle pensioenfondsen publiceren deze kosten, een derde nam ze niet op in het jaarverslag. Slechts een kwart van de fondsen waagde zich aan een inschatting van de transactiekosten. De onderzoekers trokken die gegevens door en komen uit op een bedrag ven € 1 miljard. Ze geven aan daarmee aan de lage kant te zitten. De jaarlijkse kosten voor vermogensbeheer, dus inclusief transactiekosten, komen daarmee uit tussen de 45 en 55 basispunten van het belegd vermogen. Vermindering van die kosten met 1 basispunt leidt al tot een kostenbesparing van € 90 miljoen per jaar, aldus de onderzoekers. Een daling van de vermogensbeheerkosten met 25 basispunten kan, in 40 jaar tijd, leiden tot een verhoging van de pensioenen met 10%. Jeroen Koopmans, partner bij LCP Netherlands: “Ons onderzoek toont duidelijk aan dat er een efficiencyslag gemaakt kan worden. Er is een duidelijk verband tussen kosten en de pensioenresultaten. Besturen van pensioenfondsen dienen zich kritischer op te stellen ten opzichte van hun vermogensbeheerders en de door hen in rekening gebrachte kosten.” Bron: amweb
Meer weten over pesnsioenfondsen? Neem contact met één van onze adviseurs op 038-3859393 of info@boudesteyn.nl